יום שני, 24 ביוני 2013

מדריך הגדרת GPS לממשק עברי

זהו מדריך להגדרת GPS בסמארטפונים סיניים, המבוססים על מעבד של MTK
ראשית ניכנס להגדרות GPS.


הגדרות ->  גישה למיקום->
להעביר את הכפתור ל"מופעל"
ואז ללחוץ על הטקסט של לוויני GPS .














עכשיו נאפשר את שתי האפשרויות:
סיוע של EPO של GPS
וגם A-GPS.
ניכנס ל"הגדרות EPO" ושם נסמן את "הורדה אוטומטית"
וגם נלחץ על "הורד"(למטה).
ב"הגדרות A-GPS"
נסמן את "בקשת רשת", תחת רשת בשימוש נסמן "רשת מקורית ונדידה" (רלוונטי לרשתות עם נדידה כמו גולן והוט מובייל).



למכשירים עם הרשאת רוט אפשר להתקין את האפליקציה fasterGPS,
ולהשתמש בה.
האפליקציה עורכת את קובץ ההגדרות gps.conf כך שיתאים לארץ שאתה בוחר.


עכשיו אפשר למחוק את המידע שנמצא בזיכרון של הGPS ולקלוט לווינים. את השלב הזה נעשה תחת כיפת השמיים, או לפחות צמוד לחלון.
ניכנס לתפריט מהנדסים ע"י חיוג *#*#3646633#*#*
אם הקוד לא עובד צריך להתקין את האפליקציה mobileuncle ולהיכנס דרכה למצב מהנדס.

ניכנס לYGPS.

תחת הלשונית Information נלחץ על full.



נלחץ על הלשונית satellites ונחכה. בהתחלה יופיעו לווינים בצבע אדום, ואחרי זמן קצר חלקם יתחלפו לירוק. ניתן לראות את רמת הקליטה של כל לוויין בעמודות למטה.
זהו, ברוב המכשירים לא תצטרכו יותר לעשות דבר עבור קליטה של לווינים.
אם הבעיות חוזרות, אפשר לנקות את הזיכרון של הGPS
ע"י לחיצה על full ב-YGPS.

76 תגובות:

  1. תודה על צירוף התמונות. עוזר מאוד.
    האם לאחר ההגדרה, אפשר למחוק את תוכנת fasterGPS?

    השבמחק
  2. כן, אפשר למחוק אותה.
    התמונות באדיבות Olorin

    השבמחק
  3. הכל טוב ויפה אבל הורדת הEPO נעצרת לאחר 25%.
    יש פתרון?

    השבמחק
  4. אני חושב שזה תקין.
    בהורדה ה-EPO מתחיל ב25% וקופץ משם ישר לסיום. תסתכל שהתאריך שכתוב בEPO לאחר הסיום מעודכן לאותו היום.

    השבמחק
  5. תודה על הבלוג. ממש עזרת לי. כבר הייתי בטוח שהטלפון עם gps תקול. ראיתי שיש עשרות פורומים בחול ושבכולם מתלוננים על ה gps. אילו רק ידעו לקרוא עברית...

    השבמחק
  6. תודה רבה חבר, עובד מעולה

    השבמחק
  7. לאחר שפעלתי לפי כל ההוראות, ה GPS אכן עבד.
    לצערי תוך כמה ימים התחילו בעיות קשות במציאת המיקום, ואז גם לא עזר לחזור על הפעולות המומלצות כאן.
    לאחר חיפוש, התקנתי אפליקציה בשם GPSFIX שעשתה לי פלאות במכשיר.
    לבנתיים הוא מזהה את המיקום תוך רגע!
    למי שיש בעיות, מומלץ לנסות...

    השבמחק
  8. תודה רבה על המדריך - הגדרתי GPS בטאבלט Lenovo A2207 (מכשיר מצויין) בעזרתך.
    שתי בעיות שעדיין לא מצליח להתגבר:
    1. במכשיר לא מותקנת אפליקציה Google Play Store ולא מצליח להתקין אותה.
    2. לא מצליח לראות תוכן כרטיס SD וזיכרון פנימי בחיבור מכשיר למחשב דרך כבל USB, למרות שהתקנתי דרייברים ושמות שלהם מופיעות ב-Explorer. משתמש במקום זה אפליקציה WIFI File transfer בינתיים.
    העם יש מה לעשות בנושאים האלה?

    השבמחק
  9. שלום כתבת הכל טוב ועשיתי את כל השלבים ואחרי שאני לוחץ על full בstatus הוא כותב started ואז משתנה לunavailable
    ובTTFF כתוב counting ומהבהב אבל כלום לא משתנה בsatellites
    תודה

    השבמחק
  10. מה שכתבת נורמלי, אבל אחרי זמן קצר צריכים להופיע בsatellites לווינים בצבע אדום ואחרי זמן מה חלקם צריך להפוך לירוק.
    שים לב שאתה בחוץ תחת כיפת השמיים.

    השבמחק
  11. היי . ניסיתי את כל מה שאמרת בדיוק לפי ההוראות , הוא כותב STARTED ואז משתנה לUNAVAILABLE
    TTFF כתוב COUNTING מהבהב ולא משתנה כלום בSATELLITES.
    ניסתי עם WIFI ניסיתי עם החיבור נתונים . בשום מצב זה לא משתנה לירוק אף לא אחד מהם והייתי תחת כיפת שמיים בכל הניסויים

    השבמחק
  12. הורדת ה EPO שלי נכשלת . יש פיתרון כלשהוא?

    השבמחק
  13. לפעמים זה קורה (בעיה בשרת?). צריך לנסות שוב. אפשר גם פשוט לוותר על EPO.

    השבמחק
  14. שלום.
    לא הבנתי איך מגיעים למצב מהנדס הזה..
    אני שם את המספר בחיוג והוא נעלם..נניח..
    גם דרך התוכנה mobileuncle לא הבנתי איך מגיעים למהנדס הזה..
    אשמח לעזרה תודה.

    השבמחק
  15. אפליקציה נוספת שיכולה לעזור לאתר לווינים ANDROITS GPS מומלץ, על ZOPO C3 עובד יפה

    השבמחק
  16. יש לי בעיה עם ה. Ygps זה מראה שגיאה שאני מנסה להכנס לאופציה הזאת ובמצב מהנדס בכלל זה לא נותן לי להכנס לזה. מה עושים?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא הבנתי. אתה לא מצליח להיכנס למצב מהנדס? או ל ygps אחרי הכניסה? איזה מכשיר? כמו כן, את השלב של איפוס הלווינים אפשר לעשות בעזרת האפליקציה gps test

      מחק
    2. לא הבנתי. אתה לא מצליח להיכנס למצב מהנדס? או ל ygps אחרי הכניסה? איזה מכשיר? כמו כן, את השלב של איפוס הלווינים אפשר לעשות בעזרת האפליקציה gps test

      מחק
    3. במצב מהנדס שאני נכנס יש אופציה של location based services ומתחת יש ygps.. אז האוםציה של הygps. מחוקה אני בכלל לא יכול להכנס אליה.. יש לי zopo zp950

      מחק
    4. מוזר, כנראה שביטלו את האפשרות הזו בטלפון. בכל מקרה, יש אפשרות לאפס את הGPS גם דרך האפליקציה GPS test.
      תתקין את האפליקציה, תיכנס אליה, תיכנס להגדרות,
      ושם תלחץ על clear agps ו-update agps
      זה אמור לעשות את אותה עבודה כמו מה שמתואר כאן בYGPS.

      מחק
    5. הי
      ניסיתי לפעול לפי ההמלצה במדריך:

      הבעיה שאין ב T100S בכלל תפריט של סיוע EPO ל GPS מתחת ל לוויני GPS.

      זה קיים ב W200, W8, ובטלפונים האחרים אבל לא ב T100S !

      איך זה יתכן ?
      קבצים מצורפים
      T100s0GPS-Screenshot_2014-04-01-13-04-20.png
      T100S ללא תפריט ל EPO

      מחק
  17. גדווווולללל!!!!! אלף תודות !!!!! ברשותי סלולארי סיני DOOGEE 100 שרכשתי לאחרונה והצלחתי להפעיל את ה GPS לאחר שהגדרתי לפי המדריך המצויין זה
    שוב תודה!!!


    השבמחק
    תשובות
    1. גם לי יש DOOGEE 100 אבל אצלי המדריך לא פתר את הבעייה עם ה-WAZE. כ האפליקציות האחרות מזהות את המיקום מצוין. אשמח לרעיונות...

      מחק
  18. לי יש גם doogee dg100 וכלום לא עוזר ...

    השבמחק
  19. לא עובד לי...
    אני לא מצליח לראות אף ליווין הגרף הכחול אשר מתואר בהוראות.
    למישהו יש רעיון מה לעשות????

    השבמחק
  20. השתמשתי במדריך על מכשיר NEWMAN N1 והמדריך פתר את הבעיה - תודה רבה!

    השבמחק
  21. השתמשתי במדריך על מכשיר THL W11 ועבד מיד. המון תודה :-)

    השבמחק
  22. doogee dg100
    אצלי במכשיר satellites ריק, לא כמו בצילום מסך שלך

    מאיפה להתחיל לחפש למה?

    השבמחק
    תשובות
    1. אם הפעלת AGPS ו-EPO ובטוח שהצלחת להוריד את קובץ ה-EPO, אתה מחובר ברשת הסלולרית (לא וויפיי) בחוץ, ואין בכלל לוויינים, אז זה נשמע כמו בעיית תוכנה שאולי תיפתר בהחלפת רום.

      מחק
  23. אהלן,
    האם הפועלה הינה פעולה חד פעמית? הצלחתי לעשות את כל מה שרשמת אבל זה לא נישטר קהוע. מה עושים?

    השבמחק
  24. שלום
    נפלא שיש אנשים כמוך!!

    אולי יש לך פיתרון גם לבעיה הזו : באותו סמארטפון בקריאת דוא"ל לא מצליח לפתוח קבצים מצורפים מתקבלת הודעה "לא מותקן ידום שיכל לפתוח קובץ מצורף זה "
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. ככל הנראה אין לך תוכנה שיודעת לפתוח את הקבצים המצורפים :)
      יש כמה אפליקציות אופיס, אני משתמש ב documents to go.
      אם מדובר בPDF אז יש מספר אפליקציות, כולל הreader של adobe.

      מחק
  25. שלום איפסתי את הלוויינים
    אבל הWAZE שלי פעם מוצא לוויינם ופעם לא , כל הזמן עושה סנכרון וזורק אותי למקום אחר מה ניתן לעשות

    השבמחק
  26. היי
    אני מנסה להפעיל את ה GPS כבר חודש ולא הצלחתי.
    לאחר שעשיתי את מה שרשמתה עבד יפה ללא בעיות.
    רק לפעמים מאבד כיוון בוויז יש לכך פיתרון?
    המון תודה כמעט שהתיאשתי מהפון (THL W 11)...

    השבמחק
  27. עדיין לא עובד לי, מה אני יכול לעשות?

    השבמחק
  28. הי
    ניסיתי לפעול לפי ההמלצה:
    "תפעל לפי המדריך הזה

    הבעיה שב T100S אין בכלל תפריט של סיוע EPO ל GPS מתחת ל לוויני GPS!

    זה קיים ב W200 ובטלפונים האחרים אבל לא ב T100S !

    איך זה יתכן ?
    קבצים מצורפים
    T100s0GPS-Screenshot_2014-04-01-13-04-20.png
    T100S ללא תפריט ל EPO

    השבמחק
  29. אני עדיין לא מכיר היטב את המעבד mt6592. ייתכן וMTK או THL ביטלו את הEPO.

    השבמחק
  30. יש לי T100S של THL.
    אכן, אין בו את מסך טעינת EPO.
    באתר של THL יש הנחיות ברורות כיצד להפעיל את ה-GPS.
    לאחר שביצעתי את את ההנחיות ה-GPS התחיל לקלוט לוויינים.
    הבעיה עם MTK אינה רק התוכנה. רגישות הקליטה של מקלט ה-GPS היא מתחת לכל ביקורת.
    עוצמת הקליטה של הלווינים נמוכה ביותר.
    בנסיעה עם WAZE, המכשיר מאבד מידי פעם את הלוויינים ומתברבר.
    זו אינה הבעיה היחידה של המכשיר. בנסיעה ביום חם עם WAZE וגם ללא הטענה הסוללה רותחת והמכשיר צועק לנתק סוללה.
    הפתרון היחיד לבעית ה-GPS הוא לא לקנות טלפון נייד המבוסס על מעבד MTK.
    הפתרון לבעית החימום הוא לא לקנות T100S עד שהסינים ילמדו לבנות מערכת קירור ראוייה ומתאימה לשמש הישראלית.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא מעט חברות סיניות לא עושות אנטנה נורמלית, ולכן קליטת הGPS בעייתית. לכן מומלץ לקנות רק דגמים שיש עליהם סקירה שמעידה על GPS עם קליטה טובה (SNR של 30 ומעלה, נעילה מהירה).
      לגבי ההתחממות, כנראה שזו בעיה של הדגם הספציפי. המעבדים של MTK דווקא קרים וחסכוניים בסוללה יחסית לqualcomm ו-NVIDIA והאחרות. מעולם לא הייתה לי בעיה לנסוע עם המכשיר שלי בניווט+טעינה, גם בימים חמים. ככל הנראה זו בעיה של הדגם הספציפי.

      מחק
  31. היי ניר, אני ממליץ בשלב של ה-full ב-YGPS, ללחוץ לאחר מכן cold ואז A-GPS restart.

    זה עובד לי מעולה. :)

    השבמחק
  32. אצלי הכל היה בסדר עד שהגעתי לעדכון קבצי EPO, כאשר הוא כותב לי שיש שגיעה בעדכון קבצי ה EPO, מה עליי לעשות?

    השבמחק
  33. א. אפשר להסתדר גם ללא EPO.
    ב. לנסות להוריד את קבצי הEPO בזמן אחר. אם לא עובד בכלל כנראה שהשתנתה הכתובת של השרת או משהו דומה.

    השבמחק
  34. הי יש לי מכשיר lenovo a850s ובתפריט גישה למיקום לא מופיעה האופציה להפעלה וכיבוי של GPS אשמח לעזרה איך להפעיל את ה GPS

    השבמחק
  35. אין שם "גישה למיקום שלי" או משהו כזה? יש בדרך כלל כפתור הזזה...
    אם לא, אולי ב"וילון" שמושכים את קצה המסך העליון למטה בשתי אצבעות, (או באצבע אחת ואז יש בצד ימין למעלה כפתור).
    שם יש כפתור GPS.
    אם אין גם את זה תנסה להפעיל דרך תפריט מהנדס.

    השבמחק
    תשובות
    1. נכנסתי לתפריט מהנדס דרך האפליקציה ובמסך location אין כלום , פשוט מסך ריק .
      יש לך רעיון נוסף ?

      מחק
    2. אגב זה MTK6592 אם זה משנה

      מחק
    3. מוזר. אין בוילון אייקון של GPS?
      אם כך, הייתי מנסה להתקין רום (מערכת הפעלה) חדש.

      מחק
    4. יש איזה רום ספציפי ממלץ ?
      מאיפה ניתן להוריד ?
      יש פה בבלוג הדרכה איך מתקינים ?

      מחק
    5. http://www.needrom.com/?s=lenovo+a850%2B&sa=search&scat=0
      יש שם הוראות התקנה. אני רוצה להוסיף מדריך לצריבת רום. צריך לעשות את זה מתישהו.

      מחק
  36. מצויין, עבד מהר מאוד על star hd5000, מעבד mt6582, אבל לאחר הפעם הראשונה, כאשר יצאתי מ-mobileuncle, נכנסתי ל-waze והוא חיפש לוויינים במשך 2 דקות ואז הודיע שאינו מוצא לוויינים.
    אז אני רגוע, כי החומרה בסדר גמור.
    איך עושים שהוא ימצא לווינים בכל פעם ?
    ממתין לתשובה וכל הכבוד על הפתרון הראשון.

    השבמחק
  37. על mtk6592 גרסת אנדרואיד 4.2.2 אחרי מחיקת gps.conf הקובץ לא משתחזר לי ב reboot, האם יש מצב שgps כלל לא משתמש עם מה שכתוב בקובץ gps.conf, אם זה כך אז איפה ניתן להגדיר את הדברים שהיו שם עבור mtk6592 ?

    השבמחק
    תשובות
    1. קובץ conf לא אמור להיווצר מחדש. ניתן ליצור קובץ חדש עי האפליקציה fastergps. אם לא קיים הקובץ הוא עובד לפי הגדרות ברירת מחדל.

      מחק
  38. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  39. תודה על התשובה, יש לי מכשיר של Jiyau g5s עם mtk6592 שמתי לב שכאשר אני שם קובץ gps.conf ריק או כאשר אני כותב לו כמה פרמטרים בקובץ הזה waze נתקע לי, כאשר אני מוחק אותו לגמרי Waze מתעורר מהרגע הראשון, הבעיה היא בדיוק, בקטעי כביש מסויימים הו מתבלבל במסלול, עשיתי עדכון לקבצי EPO דבר לא עזר, האם ניתן לפתור את בעית הדיוק איכשהו? שאלה שניה בקשר להגדרות מחדל שהוזכרו ע"י Nir Werbner, באיזה קובץ זה יושב ו האם ניתן לשנותם?

    השבמחק
  40. קניתי את לנובו S650. פלאפון די חזק וציפית ש GPS יתחבר מהר מאוד.
    ניסיתי כל מיני דברים, אפילו פתחתי רום כדי ליצור קובץ ישראלי של gps.conf, אך שום דבר לא עוזר. הפלאפו ישר רואה את הלוינים (10-20) אך לוקח לו כ-2 דקות להתחבר אליהם ומתחבר מקסימום ל-5 מתוך 20. גם כשמחובר בזמן הנסיעה כל הזמן מראה מיקום שונה ובעצם גורם לשינוי של מסלול הנהיגה... האם ידוע איפה הבעיה.

    השבמחק
    תשובות
    1. הייתי מנסה לשנות את הגדרות AGPS לישראל ע"י האפליקציה fasterGPS.
      כדי לעשות זאת צריך לעשות למכשיר רוט, אפשר לנסות לעשות זאת ע"י framaroot.

      מחק
    2. תודה על תשובתך ניר. רוט אצלי פתוח והשתמשתי ב FASTER GPS.
      נגיד כך, יש לי פחות בעיה שלוקח לו זמן להתחבר ל GPS, אלא בעיה רצינית בזה שהוא כל הזמן משנה מיקום בזמן הנסיעה.
      אני מצרף לכאן קישורים לתמונות שנעשו בזמן הנסיעה.
      כל הזמן נסעתי ברחוב המרכזי-יעקב פת והראלי כל מיני מקומות שונים.
      אודה לחוות דעתך.
      http://i.imgur.com/eCcOU3y.jpg
      http://i.imgur.com/uT6XjUw.jpg
      http://i.imgur.com/6FgLeny.jpg
      http://i.imgur.com/XIp7d1z.jpg
      http://i.imgur.com/B5TsOeF.jpg
      כמו כן, לא עדכנתי את ההגדרות הבאות.
      server=supl.google.com
      server port=7276

      מחק
    3. יש לי גם לנובו S660 והורדתי fasterGPS.
      אבל אין לי רוט.. התוכנה framaroot עולה כסף.. יש פתרון אחר להתקין רוט? ניסיתי לחפש בתוכנות אחרות אבל אני לא יודע איך להשתמש בהן ואני לא רוצה להרוס את הפלאפון שלי.. מה אתה מציע?

      מחק
    4. יש לי גם לנובו S660 והורדתי fasterGPS.
      אבל אין לי רוט.. התוכנה framaroot עולה כסף.. יש פתרון אחר להתקין רוט? ניסיתי לחפש בתוכנות אחרות אבל אני לא יודע איך להשתמש בהן ואני לא רוצה להרוס את הפלאפון שלי.. מה אתה מציע?

      מחק
  41. סידרתי גם AGPS, אך הבעיה נשארה... מה עוד אפשר לעשות?

    השבמחק
  42. וואו אתה לא מבין כמה עזרת לי (:

    השבמחק
  43. ביצעתי את כל הפעלות אך ללא הצלחה.
    קיימות נקודות אדומות אבל הם לא מתחלפות לירוקות.
    מה עושים?

    השבמחק
  44. שלום לך המון תודה על ההסברים שלך , ביצעתי את כל התהליך נכנסתי לYGPS עם כל המהלך המתנתי יותר מ5 דקות ולא קיבלתי כלום אפילו לא נקודות אדומות ... אין לי כלל קליטת לווינים ואפ וויז אינה מגיבה , מקרה מוזר שקרה לי לפני מספר ימים , הטלפון לא יהיה יכול לקבל שיחות ולהוציא שיחות אבל באותן דקות פתאום היתה קליטת GPS והוויז עבד , כיביתי את המכשיר כדי לחדש תקשורת סלולרית ואז אבדה הקליטה והוויז לא עבד , האם יש לך הסבר לתופעה ומה עוד ניתן לעשות ? המון תודה ניסים

    השבמחק
  45. יש לי גם לנובו S660 והורדתי fasterGPS.
    אבל אין לי רוט.. התוכנה framaroot עולה כסף.. יש פתרון אחר להתקין רוט? ניסיתי לחפש בתוכנות אחרות אבל אני לא יודע איך להשתמש בהן ואני לא רוצה להרוס את הפלאפון שלי.. מה אתה מציע?

    השבמחק
    תשובות
    1. framaroot לא עולה כסף. יש אפשרות "לתרום" למפתח.
      זה הקישור להוריד את הגרסה העדכנית:
      http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=2784451&d=1402084843

      אם לא עובד, אפשר לנסות את kingroot.

      מחק
    2. תודה על התשובה.. אני נכנסתי דרך החנות של הפלאפון וזה לא נותן לי בחינם, זה נותן לי רק לשלם/לתרום..
      לקישור להיכנס דרך הפלאפון? כי איך אני יוריד למחשב ויעלה את זה לפלאפון?

      מחק
    3. אוקי.. נכנס תי דרך הפלאפון שלי זה נותן לי הרתעה לא להוריד כי "האפליקציה הזאת מכילה קוד שמנסה לעקוף את הגנות האבטחה של אנדרואיד"
      להמשיך בכל אופן?

      מחק
    4. אוקי.. הורדתי ..מה עכשיו?
      אני פותח את התוכנה וזה מה שכתוב:
      tap here if you want to donate:
      select at action to execute after root:
      lnstall superSU ?
      unroot ?
      execute script/sdcard/custom ?
      (זה נותן לי לבחור את שלושת המצבים האלו, מה ללחוץ?)

      ולאחר מכן מה לעשות?
      איך אני ממשיך עם התוכנה fasterGPS?

      מחק
    5. דרך אגב.. ממש ממש תודה..

      מחק
  46. ניר תודה רבה, אחרי 3 חדשים של דחיות ממעבדות תיקון ונסיונות כושלים מכל הסוגים, הצלחתי בעזרת המדריך שכתבת להתקין gps ב hdc note 4 (השיבוט של הסמסונג) וממטרה לעקיצות וגיחוך הפכתי למושא הערצה בעיני הדור הצעיר במשפחתי הקרובה והמורחבת. אשמח לתרום לגורם כלשהו (בלוג/אתר/ מפתח) כאות תודה ,כפי שעשיתי ל kingo root בו נעזרתי (מומלץ) לבצע root למכשיר . תבורך

    השבמחק
    תשובות
    1. שמח שעזרתי.
      אין צורך לתרום, אבל אם אתה רוצה בכל זאת, אפשר להעביר לפייפל שלי
      nir.werbner@gmail.com

      מחק
  47. שלום ניר
    יש לי טלפון doogee שבכל הפעלה של הwaze המכשיר מתחמם ומבקש שאסגור אותו ולפעמים מכבה את עצמו. האם יש מה לעשות בעניין וממה זה נובע?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא יודע. היו בעיות בתאימות בין waze והמעבדים הגרפיים במכשירים חדשים מבוססי מדיהטק, כך שאולי זה העניין.
      גם אצלי וויז נסגר לבד אחרי כמה דקות פעולה, החלטתי פשוט לעבור לgoogle maps.

      מחק
  48. יש לי לנובו VIBE X 2 ואין בתפריט של גישה למיקום הגדרות GPS , לכן אני לא יכול למצוא את A GPS וכו" מה עושים ??????HELP

    השבמחק
  49. מישהו יכול לעזור לי

    השבמחק